Zpět na seznam článků

Publikováno 09.08.2018

Multipla a další designové omyly

Vybrali jste 4 auta, která jsou od roku 1990 to nejhorší, co z rukou automobilových designérů vzešlo. Proč jsou tak ošklivé a co stálo za jejich vznikem? Čtěte dál.

Fiat Multipla

Auto, které je doslova legendární svou ošklivostí. Věděli jste ale, že Multipla získala titul Auto roku magazínu TopGear, časopis Top Car Magazine ji označil nejlepším rodinným autem čtyřikrát po sobě a dokonce byla vystavena v Galerii moderního umění v New Yorku?

Navzdory všem oceněním a pozitivním hodnocením o auto nebyl ze strany kupců téměř žádný zájem. Naopak ze strany médií byl vysoký zájem psát o nejošklivějším autě roku, století, historie a všech dob.

Úmysly automobilky byly přitom dobré. Mělo jít o prostorné rodinné auto, které vše obětuje své praktičnosti. 6 sedaček pohodlně odvezlo početnější rodiny a nízká hrana oken umožňovala dětem neomezený výhled.

I když byla Multipla v mnoha směrech pokroková a užitečná, netřeba se divit, že nikdo nechtěl auto, které se nebezpečně podobá na brýlatého snaživce s rovnátkama.

Toyota Prius

Začal se prodávat v roce 1997 v Japonsku a hned na to získal titul Japonské auto roku. Bylo to první moderní hybridní auto. Průkopník hybridního pohonu, který o něj u veřejnosti vzbudil zájem a odstartoval tak nový směr automobilového průmyslu. Navzdory všem superlativům, Prius nikdy nebyl úplně pěkné auto.

Prius se nesnaží být nejlepším. Jeho zákazník není automobilový nadšenec. Je to člověk, který chce působit ekologicky. Možná opravdu chce být ekologický. A prodejní čísla říkají, že Toyota se do cítění cílové skupiny trefila. 4 000 000 prodaných kusů a výroba dalších a dalších hybridních modelů jsou důkazem.

Hollywoodské hvězdy mají v garáži 10 supersportů, Rolls-Royce a možná i letadlo, ale na nákup potravin do města vezmou svůj Prius. A všichni chceme působit moderně a ekologicky. I když se Prius svou reálnou spotřebou od jiných o tolik nelišil, hlavní je, že tak vypadal.

Honda Insight

Byla představena v roce 1999 na tokijském autosalonu. Mělo jít o konkurenta Toyoty Prius. Honda Insight měla nižší spotřebu, nižší emise a dokonce stála o něco méně. Přesto v prodejích zcela propadla.

Mít nejnižší spotřebu a emise ve své době jí umožňovala extrémně nízká hmotnost a snaha konstruktérů o co nejlepší aerodynamiku. Tyto snahy se viditelně podepsaly i na vzhledu. Honda Insight nebyla žádný krasavec a její potenciál skončil neúspěchem.

Scion xB

Toto hranaté kompaktní auto vyráběla od roku 2003 Toyota pro Americký trh pod svou značkou Scion, kterou se snažila zaujmout mladší cílovou skupinu.

Své kupce si Scion xB našel, navzdory svému zvláštnímu designu. Jeho hlavní výhodou bylo výborné využití prostoru. Tak mohlo vzniknout malé městské auto, které se svou prostorností rovnalo o třídu větším konkurentům.

Sto lidí, sto chutí

I když při těchto autech většina z nás ohrne nosem, vždy se najde skupinka lidí, kteří na jejich vzhled nedají dopustit. Každé ošklivé auto má prostě svůj fanklub.

Které z těchto aut je nejméně povedené podle vás? Ještě stále můžete hlasovat na našem Facebooku a vybrat tak absolutního vítěze titulu Nejošklivější auto Autotýmu.

Galerie

Galerie Galerie Galerie Galerie Galerie

Zavolejte nám

Ikona telefon modrý

800 553 333
702 078 878

Těšíme se na vás od 9 do 17 hod, po – pá.